субота, 22. мај 2021.

ЦРТАЊЕ – КОМУНИКАЦИЈА СА УНУТРАШЊИМ СВЕТОМ



Друштвене игре, поред развоја социјализације, солидарности, контроле емоција, утичу и на развој индивидуалних карактеристика код детета, на пример како савладати љутњу у „Не љути се човече“ (које  сам у детињству звао „НАљути се човече“). Међутим, мало је друштвених игара које добро иницирају машту, радозналост и ликовну перцепцију.

У новије време појављују се игре која задовољавају сва дечја чула и потребе. Естетски добро конципиране са психолошким подтекстом важне су за ексцитацију  маште и интересовања. Поред Изнебуха планете, Кључа, Ефекта лептира, представљам вам интересантну игру за децу коју изнебуха открих.

                                                  ИЗНЕБУХА ФАЦА 

 НИКО ПОЈМА НЕМА КОЈИ ЛИК СЕ СПРЕМА

„Изнебуха фаца“ је посебна игра јер на основу понуђених облика – симбола, дете додаје, доцртава нове сиболе, боји  и именује креацију. У таквој атмосфери ликовне опсервације дете учи како да развија инвентивност, ликовну досетљивост, продужавајући задовољство. Ликовним спознaвањем дете постаје креатор изненађен сопственим креативним потенцијалом, јер је цртање посебна ликовна комуникација са унутрашњим бићем. Основна вредност игре огледа се у томе што је у потпуности ВЕРОДОСТОЈНО ПСИХОЛОШКИ ЗАСНОВАНА, а то значи да служи буђењу и развијању бројних и важних личносних својстава, при чему су она социјалне природе – доминантна (др Ксенија Радош)

    ИГРА – ЗОВ НА ЦТРТАЊЕ, МАШТАЊЕ И ОТКРИВАЊЕ

РЕВОЛУЦИЈА САЈТ

  У новоствореној фаци дете уочава карактeрe  лика, препознаје осећања што обогаћује његово искуство и боји његов имагинативни свет. Цртеж ослобађа машту – развој дивергентног мишљења. То је мишљење у ком се трага за што више необичних решења (олуја идеја), где се напушта рутина, повезују се различите релације у мисаоном процесу. Оно по чему је ова игра посебна је што нема репродукције, свака следећа фаца је другачија. Игра се одупире конформизму, прецртавању и шаблонирању. Психолог Марио Етеровић истиче: Дајтe дeтeту лист празног папира и кажитe му да нацрта птицу. Добићeтe изнeнађујућe цртeжe, пунe имагинацијe, оригиналности и духовитости. Бићe ту и птица са 5 крила, 4 ногe, јeдним оком и разним изнeбуха момeнтима који дeлују потпуно нeрeално и носe дах свeжинe дeчијe оригиналности.  

„Изнебуха фаца“ постаје популарна не само у породичном окружењу, већ и школском. Као ликовно решење у млађем школском узрасту може се приказати рекомпозицијом, приликом обраде линија и облика; акварела... колажа и сл.  У корелацији са наставом српског језика ученици могу литерарно оживети нови лик (Ово је мој љубимац, Добио сам... Представљам вам ново биће...), као и у настави енглеског језика, јер су на картицама  написане речи и на енглеском. У ,,Едукативној развионици", у Севојну, деца су се уз ову игру забављала, маштала и учила. (МАША: Одушевљена сам! Планирам да смислим сличну игру. Правићу своје картице.)


                                                          


6 коментара:

  1. Naši životi su jedna velika igra. Možemo da igramo po kartama koji nam drugi dele, ili da naučimo sami da pravimo kartice kojima igramo... Kada se u detetu probudi želja da samo stvara svoju igru, znamo da se desilo nešto dobro.
    Divan tekst!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Игром дете спознаје себе, своје склоности, негује међудругарске односе. Због тога је важна, како у учењу, тако и у стасавању. Дете се препушта активностима за које и само касније може бити креатор истих. Драго ми је да Вам се текст допао!

      Избриши
  2. Deca najbolje uče kroz igru. Dopada mi se, baš!

    ОдговориИзбриши

УСКРС ДУХА

  Славица Пејић Наставник српског језика у ОШ „Алекса Дејовић“ Севојно Имам проблем да одаберем реч којом ћу вас ословити. Готово половину ж...