Школа је
установа која има свој образовно-васпитни ток и деловање. Ученици су њен
централни део, али ништа мање важан део су и њихови родитељи. Школа их укључује
на разне начине те су они интегративни део живота школе. Кроз законска тела
одлучују о важним питањима; посматрачи су, активни учесници на приредбама,
разним културно-спортским догађајима, Отвореним вратима школе и сл. На тај
начин њихово пасивно или активно присуство указује на то да су неизоставни у
стасавању свога детета у школским условима живота, као и то да су неопходна
полуга у покретању разних акција за које школа некада нема могућности или
снаге.
Ретке су
оне ситуације када родитељи изненаде несвакидашњом иницијацијом – на пример самоиницијативно
уређење школског простора, учешће у хуманитарним акцијама и сл. Њима је заиста важно
да, на неки начин, дају свој допринос школи. Још ако је то акција која је и
несвакидашња, у оквиру које су дали и материјални допринос, онда такав вид
залагања заслужује посебан осврт и похвалу. Родитељи деце које учимо требало би
да буду наши сарадници са којима успостављамо задраве пословне односе. Срдачност
и приступачност је приступ који гради
темељ ка даљој сарадњи, јер тако би требало. Нама се верује, тако би
требало. И шта све још „тако би требало“, али није. Но, ако остваримо и веће
сарадничке односе, доживимо поштовање, поверење. Тако би требало? Ми имамо исти циљ – да радимо на томе да њихова
деца, наши ученици, постану добри људи.
У мојој школи постоје родитељи који су вољни да
учествују у разним акцијама. Бележимо разне хуманитарне акције у којима су они
учествовали или били иницијатори. Било је ту и акција чишћења дворишта,
донирања и сл.
У издвојеном одељења у Крвавцима самоиницијативно
и периодично покрећу акцију уређивања учионица у којима уче њихова деца. Пар
година уназад посебно је запажена акција улепшавања учионице декупаж техником, коју
су родитељи спровели заједно са учитељицом и ученицима. Зидови су претворени у мурале
апстрактне лепоте, на којима се, поред дидактичког материјала, налази и по која
уметнина. Ђаци и даље уче у учионици рустик стила испуњеној топлином и уметничким
набојем.
Ове године
родитељи су имали сличну идеју и уредили учионицу 3. разреда; помагали су у кречењу
зидова, окачили нове завесе са рупицама у облику звезда, а доњи део зида
украсили стикер планетама. У таквој учионици желе да уче њихова деца. Тиме су деци
индиректно показали да је та учионица – свемир простор у ком се истражује, спознају
нови светови, где дечје главице попут планета лутају, жељне знања и дружења.
Ништа мање није ни у школи у Злакуси и у матичној
школи у Севојну. У Злакуси су родитељи, у склопу пројектне наставе у првом
разреду, иницирали уређење школског дворишта – реновирање клацкалица, фарбање. Сада
деце имају лепо школско двориште адаптирано за игру и забаву.
На овај начин „родитељи у акцији“ не чине само добро
свом детету, већ и заједници. Њихов подвиг задире у етичке и естетичке
вредности васпитања и образовања. Тиме дају пример својој деци. Упућују им
поруку да се труд исплати; да је пријатније учити у инспиративном простору, да
је предузетнички волонтерски дух нешто што би требало гајити у себи... Тиме
указују поверење, и учитељу своје деце и школи уопште, било да овакву акцију
спроведи родитељ – појединац или група њих.
Нема коментара:
Постави коментар